Mamy świetne wieści! 360 Księgowość jest teraz zintegrowane z oprogramowaniem do zarządzania zadaniami Uku.
Uku to kompleksowe oprogramowanie do zarządzania pracą i śledzenia czasu dla biur rachunkowych i księgowych. To piękne i łatwe w użyciu, ale potężne narzędzie, które gromadzi w jednym miejscu Twój zespół, klientów i zadania.
Oprogramowanie automatyzuje procesy robocze i zapewnia zarówno szczegółowe wglądy, jak i ogólny przegląd postępów pracy, wydajności zespołu i rentowności.
Uku to idealne oprogramowanie dla firm, które chcą poprawić wydajność i zautomatyzować procesy.
W artykule przedstawimy Ci, jak zautomatyzować wiele zadań (takich jak miesięczne podsumowania i rozliczenia) przy pomocy integracji. Zyskasz dzięki temu cenny dodatkowy czas na skupienie się na działaniach, które generują największą wartość.
Znajdziesz odpowiedzi na następujące pytania:
- Jak skonfigurować integrację?
- Jak importować klientów z 360 Księgowość?
- Jak skonfigurować automatyczne podsumowania miesięczne?
- Jak monitorować umowy z klientami?
- Jak zautomatyzować rozliczenia?
Jak skonfigurować integrację?
Na początku zaloguj się do Uku, wybierz App Store z menu i aktywuj integrację Merit Aktiva. Gdy to zrobisz, możesz zacząć czerpać z niej pełne korzyści.
Jak importować klientów z 360 Księgowość?
Importowanie klientów do Uku jest proste i wygodne. Później możesz też automatycznie aktualizować swoje dane za pomocą kluczy API.
- Otwórz listę klientów
- Kliknij na trzy kropki i wybierz „Importuj klientów”
- Wybierz 360 Księgowość
- Wprowadź swój e-mail Merit Aktiva i hasło, i rozpocznij importowanie.
- Kliknij Kontynuuj aby automatycznie wygenerować klucze API
- Kliknij Potwierdź, aby zobaczyć listę klientów przeniesionych z 360 Księgowość
- Potwierdź import klientów
Jak skonfigurować automatyczne podsumowania miesięczne?
Nie musisz już ręcznie zestawiać danych do podsumowań miesięcznych. Raz w miesiącu do Uku wysyłane jest zestawienie faktur kupna i sprzedaży klienta, dokumentów i innych pozycji za poprzedni miesiąc, z którego następnie sporządzane jest ogólne sprawozdanie.
- Otwórz App Store w menu i wybierz aplikację Zadania
- Utwórz nowy temat zatytułowany KSIEGOWOSC, zamknij aplikację
- Wybierz aplikację 360 Księgowość
- Kliknij Ustawienia
- Ustaw miesięczne podsumowanie
- Dodaj tytuł zadania
- Ustaw temat dla tworzonego zadania (KSIEGOWOSC)
- Określ cykl i datę importu danych
- Skonfiguruj pola danych, wybierając odpowiednie pola Uku z dodatkowych pól.
Jeżeli nie masz jeszcze dodatkowych pól, które chcesz na swoim koncie firmowym w Uku, możesz je utworzyć w Ustawieniach i połączyć je z importem. Dowiedz się więcej o tworzeniu dodatkowych pól.
Ostatniego dnia każdego miesiąca domyślny użytkownik klienta otrzymuje zadanie zbiorcze z danymi zaimportowanymi z programu do księgowości 360 Księgowość. Jeżeli klient nie ma domyślnego użytkownika, właściciel konta firmowego jest przypisany jako odbiorca zadania.
Ręczny import danych
- Otwórz listę klientów
- Wybierz klientów i kliknij Importuj Dane
- Wybierz integrację 360 Księgowość i okres dla którego chcesz importować dane
Uku wyśle powiadomienie, gdy importowanie danych się zakończy. W raporcie tworzone jest zadanie z wypełnionymi dodatkowymi polami.
Kliknij na utworzone zadanie, aby zobaczyć liczbę zaimportowanych pozycji.
Po skonfigurowaniu integracji i wprowadzeniu kluczy dla preferowanych klientów, Uku co miesiąc automatycznie utworzy zadanie z dodatkowymi polami dla wybranych pozycji. Zadanie znajdziesz w raporcie.
Podczas importu danych z ostatniego miesiąca, Uku sprawdza dane z ostatnich 6 miesięcy i dodaje liczbę nierozliczonych pozycji do nowego zadania. Dzięki temu żadne zadanie nie pozostanie nieopłacone.
Jak monitorować umowy z klientami?
Dzięki Uku przegląd umów z klientami jest wygodny, ponieważ program dostarcza wizualny raport z wykonanej pracy. Ułatwia to monitorowanie zgodności z umowami z klientami i, jeśli to konieczne, szybkie reagowanie na zmiany w obciążeniu pracą.
Aktywuj Monitorowanie Uku w App Store
Konfiguracja monitorowania
- Z listy klientów wybierz tych, dla których chcesz skonfigurować monitoring
- Kliknij Zmień monitorowanie
- Wprowadź umowę z klientem do monitorowania
- Zaznacz dozwoloną zmianę w polu ±
Na przykład: ustaw „całkowitą liczbę godzin: 10 ± 2”. W tym przypadku monitoring mierzy zakres 8-12 godzin. Raport pokazuje wynik w następujący sposób:
- Jeśli wynik to 5 h, 50% jest wyświetlane na zielono
- Jeśli wynik to 10 h, 100% jest wyświetlane na czarno
- Jeśli wynik to 15 h, 150% jest wyświetlane na czerwono
Monitorowanie
- Otwórz Monitorowanie w menu
- Wybierz kolumny, które chcesz zobaczyć, klikając trzy pionowe pola
Jakie dane można monitorować?
Domyślnie monitorowane są pola danych Godzin, Nadgodzin i 360 Księgowość.
Wszystkie dodatkowe pola z danymi liczbowymi mogą zostać dodane do monitorowania. Aby to zrobić, monitorowanie musi być aktywowane dla każdego dodatkowego pola (App Store – Zadania – Dodatkowe pola).
Jak zautomatyzować rozliczenia?
Uku pobiera parametry umów (VAT, pozycje itd.) z oprogramowania 360 Księgowość i automatycznie generuje faktury, które następnie są odsyłane do Księgowości. Uku codziennie sprawdza status faktur.
Aktywuj Rozliczenia w App Store
Podłączanie do 360 Księgowość
- Wprowadź klucz API i klucz tajny swojej firmy, Zapisz
- Kliknij Produkt w menu i Importuj klasyfikatory
- Dodaj produkty oferowane przez Twoją firmę. Przeczytaj więcej o konfiguracji produktów.
- Kliknij Szablon faktury w menu i stwórz szablony rozliczeń oraz Szablon e-mail
- Kliknij Ustawienia i skonfiguruj własny serwer e-mail
Twórz umowy dla klientów
- Otwórz listę klientów i kliknij klienta
- Otwórz Rozliczenia w menu
- Określ cykl i datę wystawienia faktury
- Ustaw datę, od której Uku ma tworzyć faktury
- Dodaj do umowy produkty, które oferujesz klientowi
W ustawieniach umowy z klientem możesz określić walutę, jak numer jest przypisywany do faktury, do kiedy należy dokonać płatności i czy stosuje się zaokrąglanie.
Po zakończeniu i zapisaniu umowy możesz przejść do opcji „Rozliczenia” w menu głównym, aby potwierdzić i wysłać swoje faktury.
Fakturowanie, potwierdzanie i wysyłanie
Faktury za bieżący miesiąc znajdziesz w zakładce W toku
Aby zbiorczo tworzyć faktury, zaznacz pole Klient i kliknij Utwórz faktury.
Aby wysłać faktury, wybierz faktury i kliknij Wyślij faktury.
Faktury zostaną wysłane do klientów z Twojej domeny e-mail.
Następnie wyeksportuj faktury do Merit Aktiva, klikając Eksportuj, a następnie Kontynuuj.
Status faktury jest aktualizowany raz dziennie o 14:00, a wszystkie opłacone faktury będą odpowiednio oznaczone.
Skontaktuj się z nami, jeśli masz dodatkowe pytania dotyczące integracji lub jej konfiguracji. Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania i podzielimy się wskazówkami, jak najlepiej wykorzystać integrację.
Zachęcamy do lektury artykułu na temat korzyści z użytkowania UKU.
Aby w pełni korzystać z udogodnień rozwiązań online w księgowości załóż już teraz darmowe konto.
Usprawnij swoją pracę,
dołącz do nas!
Aż do 6 miesięcy od daty utworzenia konta możesz wprowadzić 100 faktur sprzedaży, 100 faktur zakupu oraz 100 Poleceń Księgowania w bezpłatnej wersji programu.
Po osiągnięciu limitu ilości dokumentów lub upływie limitu czasu dla wersji darmowej podejmiesz decyzję o zakupie pierwszej licencji.