O czym należy pamiętać, gdy zachodzi konieczność wysłania duplikatu faktury?
Wystawianie faktur w oprogramowaniu 360 Księgowość jest proste i wygodne. Wystarczy dla KPIR wejść w menu w zakładkę Przychody, a następnie wybrać sprzedaż i wystawianie faktur. W przypadku pełnej księgowości zaś będzie to zakładka Sprzedaż, a następnie faktury i inne dowody sprzedaży.
Zatem warto pamiętać, że 360 Księgowość to także program do faktur.
Ale może się zdarzyć, że klient zgubi wystawiony dokument, co należy zrobić w takiej sytuacji?
Przede wszystkim należy pamiętać, że nie wprowadzamy żadnych zmian w oryginalnym dokumencie!
Aby wysłać duplikat, należy tę samą fakturę wysłać ponownie, ale z odpowiednim komentarzem.
W takiej sytuacji wybieramy właściwą fakturę, klikamy ikonkę pisaka, czyli edytuj, następnie wybieramy „Dodatkowe Informacje”. W polu tym wpisujemy stosowny komentarz dotyczący duplikatu, na przykład: Duplikat wystawiony w dniu … należy tutaj wpisać właściwą datę. Podajemy dzień, w którym wystawiamy duplikat. Oczywiście na końcu klikamy „Zapisz”.
Następnie możemy fakturę wydrukować i wysłać ją do klienta lub wysłać z poziomu programu na adres email klienta.
Jeśli nie ma skonfigurowanej treści wiadomości email do klienta na temat duplikatu, można to zrobić w Ustawienia > Ustawienia ogólne > E-mail.
Wybieramy wtedy „Nowa wiadomość domyślna”. Tutaj wpisujemy nazwę dokumentu i jego treść. Po zapisaniu możemy przejść do wysyłki.
Po wybraniu ikonki koperty, wybieramy ustawioną wcześniej wiadomość domyślną i możemy wysłać dokument.
Jak to wygląda w oprogramowaniu 360 Księgowość można zobaczyć na filmie.
Usprawnij swoją pracę,
dołącz do nas!
Aż do 6 miesięcy od daty utworzenia konta możesz wprowadzić 100 faktur sprzedaży, 100 faktur zakupu oraz 100 Poleceń Księgowania w bezpłatnej wersji programu.
Po osiągnięciu limitu ilości dokumentów lub upływie limitu czasu dla wersji darmowej podejmiesz decyzję o zakupie pierwszej licencji.