Księgowanie online to wygodne rozwiązanie oszczędzające czas. W jaki sposób korzystać z programu 360 Księgowość możecie zobaczyć także w serii naszych filmów „Akademia”.
Tym razem przygotowaliśmy poradnik jak utworzyć bank lub kasę.
Aby utworzyć rachunek bankowy lub Kasę należy przejść do menu „Płatności.”
W przypadku banku, wybieramy „Bank” i następnie „Dodaj rachunek bankowy”, uzupełniamy nazwę, opis, walutę, numer konta bankowego, jeśli będzie prowadzona sprzedaż zagraniczna także pole Swift.
Na karcie znajduje się także checkbox „Pokaż na fakturze”. Następnie klikamy zapisz.
Jeśli zaś chcemy utworzyć kasę wybieramy „Kasa” i następnie „Dodaj kasę”. Uzupełniamy pola: nazwa (np. Kasa firmowa) , waluta, w polu „Kasa przyjmie” wpisujemy kolejny numer KP, aby kontynuować rejestr kasy (np. jeśli wcześniej poza programem prowadzono rejestr kasowy i skończył się on na nr 15, to w tym polu w programie należy wprowadzić nr 16).
Podobnie w polu „Kasa wyda”.
Dodaliśmy także dla wersji Pro – automatyzację rachunków bankowych (Nordigen Solutions) , w celu uruchomienia tej funkcji należy kliknąć w „Automatyzację”, a następnie zaznaczyć „Połącz bank bezpośrednio”. Otworzy się nowe okno, gdzie należy wybrać kolejne elementy, poradnik dotyczący tej części znajduje się w Aktualnościach na naszej stronie www.
Aby odnotować operacje na rachunku bankowym lub w kasie należy przejść do Płatności > Transakcje.
Na tej karcie widoczne będą wszystkie rachunki bankowe oraz kasy. Aby dodać nową płatność należy wybrać „Nowa płatność” w oknie konkretnego banku lub kasy.
W polu „Rodzaj transakcji” wybieramy właściwą transakcję, następnie wprowadzamy datę płatności.
W polu „Numer dokumentu” po zapisaniu dokumentu, program automatycznie uzupełnia to pole. W razie potrzeby można dodać numer dokumentu lub nazwę w tym polu przed zapisaniem
płatności, (np. numer wyciągu bankowego). W takim przypadku po wpisaniu numeru lub nazwy wystarczy kliknąć Enter.
W polu „Waluta” – należy wybrać walutę w jakiej rozliczany będzie dokument, system sam przeliczy odpowiednią wartość na PLN. Należy tylko wprowadzić poprawny kurs euro w polu Kurs waluty.
Usprawnij swoją pracę,
dołącz do nas!
Aż do 6 miesięcy od daty utworzenia konta możesz wprowadzić 100 faktur sprzedaży, 100 faktur zakupu oraz 100 Poleceń Księgowania w bezpłatnej wersji programu.
Po osiągnięciu limitu ilości dokumentów lub upływie limitu czasu dla wersji darmowej podejmiesz decyzję o zakupie pierwszej licencji.