Wasze pytania – Zawieszenie działalności a składki PIT, ZUS
  22 30 75 777       pomoc@360ksiegowosc.pl
360 Księgowość

Wasze pytania – Zawieszenie działalności a składki PIT, ZUS

W serii filmowych rozmów przewidzieliśmy także czas na Wasze pytania

Dziś pierwszy taki film, w którym odpowiadamy na pytania, które zadajecie czasem naszym konsultantom. Omawiamy sytuację, gdy następuje zawieszenie działalności.

Co ze składkami PIT i ZUS, gdy zawieszamy działalność?

W oprogramowaniu online 360 Księgowość nie ma opcji do zaznaczenia zawieszenia działalności. Jeśli chodzi o składki ZUS musimy je cały czas naliczać.

W menu ewidencje – ZUS przedsiębiorcy dodajemy składki ZUS, natomiast ich nie opłacamy. W systemie jest tak rozwiązane, że gdy dodamy płatność do składki ZUS, to wtedy wrzuca nam się składka w koszty, natomiast składka zdrowotna odliczana jest od zaliczki na PIT.

Wtedy nie dodając takiej płatności nie rejestrujemy takiej składki ZUS w systemie.

W momencie odwieszenia działalności kolejna składka, która jest doliczona musi być zapłacona i wtedy ma wpływ na podatek PIT.

W każdym momencie możemy z oprogramowania 360 Księgowość zrezygnować, wystarczy nas poinformować mailowo lub za pośrednictwem czatu. Zgłoszenie rezygnacji najlepiej, gdy następuje w ostatnim dniu miesiąca poprzedzającego rezygnację, w takiej sytuacji nie wystawiamy faktury w kolejnym miesiącu.

Co dzieje się z danymi, które zostały wprowadzone wcześniej do programu?

Dane są cały czas dostępne, czyli mamy możliwość zalogowania się do swojego konta, przeglądania dokumentów, pobierania raportów, natomiast nie ma możliwości edycji i nie ma możliwości dodawania nowych dokumentów.

Czyli mamy tylko wgląd do bazy, ta baza nie znika, w momencie gdy odwieszamy działalność i aktywujemy licencję to mamy ponownie możliwość dodawania kolejnych dokumentów.

W innym naszym filmie opowiadamy zaś o sytuacji, gdy następuje zmiana rodzaju działalności.

Zapraszamy do oglądania.

 

 


Usprawnij swoją pracę,
dołącz do nas!

do 6 miesięcy od daty utworzenia konta możesz wprowadzić 100 faktur sprzedaży, 100 faktur zakupu oraz 100 Poleceń Księgowania w bezpłatnej wersji programu.

Po osiągnięciu limitu ilości dokumentów lub upływie limitu czasu dla wersji darmowej podejmiesz decyzję o zakupie pierwszej licencji.

Wypróbuj teraz za darmo